Lite tankar här på kvällskvisten

Ibland måste man ju få skriva av sig lite tankar tycker jag.
Ibland känns det som om att livet inte alls är lika charmigt och glatt som man alltid annars kan tycka, ibland kan allt komma som en jävla bomb och då blir allt dåligt. Ibland så är man hur lycklig som helst, men ibland så händer allt samtidigt. Jag blir så jävla irriterad att jag inte får kontrollen, att jag inte kan kontrollera skiten.

Men sen tycker jag det alltid är viktigt att inte klaga för mycket, folk är så missnöjda i dagens samhälle tycker jag. Klagar över det enda och det andra, som egentligen är skitsaker om man jämför med hur saker i resten av världen kan se ut.

Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna. Att vara stark är inte, att alltid orka, att lyfta mest, eller vilja mest.Att vara stark är inte att springa snabbast, att komma längst, eller att alltid lyckas.
Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera hur det går, leva livet som det är, att falla till botten, att slå sig hårt, och att alltid orka ta sig upp igen. Att vara stark är att våga hoppas, när ens tro nästan försvunnit. Att vara stark är att se ett ljus i mörkret, att alltid kämpa, för att nå dit.

Idag har ju somsagt inte mycket blivigt gjort. Mysdressen på idag med.

Kommentarer
Postat av: Mr.Ohlin

Heeeej sötnoos:D<3

2011-06-21 @ 18:02:28
Postat av: Linnea

Rätt där, inte klaga för mycket, dock är ju inte livet alltid så himla kul och fint hela tiden som du skrev!



Thank you, fotar själv :)

2011-06-21 @ 22:56:56
URL: http://twinflower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0