Jag är FÖR plastikoperationer

Japp, detta eviga tjat och hysteri för och emot plastik operationer.
Vissa tycker man ska vara naturlig, andra tycker man får justera om på kroppen.

Vissa anser det bara är bra det finns plastik-kirurgi för dem som brännskadat sig eller fått syra i ansiktet så man kan rätta till sig, annars ska man inte använda sig utav det.

Jag är FÖR iallafall, tänk på att utseende fixering har alltid funnits med oss. Förr i tiden när ex; Min gammelmoster var ung, då var håret viktigt, man hade en fralla i håret som man satte håret runt om så man fick en perfekt svinrygg.
Idag har vi löshår.

Damer har i all tid färgat håret, men tycker det är förskräckligt om man använder löshår, aha? samma sak eller kan jag tycka, färg som extensions.

Man har alltid sminkat sig, förr skulle man vara blek, det tydde på rikedom, att man ej behövde jobba på fälten, idag ska man vara brun = brun utan sol eller solarium. Detta är med saker som styr utseendet tycker jag.

Sen är jag verkligen FÖR att fylla läppar, kindben, ha fillers, botox, laserbehanlingar både mot hår och mot att förbättra huden.
Ett par platta bröst kan bli fylliga, en lovehandle mage kan bli platt. En stor näsa kan bli mer passande för ens ansikte, listan kan göras lång.

Många anser att är man inte nöjd med sitt utseende är man inte nöjd med sitt innre, men JAG tror att om man kanske mår skit inombords för en kroppsdel, så kan man kanske förbättra den, när man sedan komer få snälla kommentarer för det, då kan självkänslan ökas och man kanske börjar känna sig vacker.

Men säger inte att alla blir nöjda med en operation, men tror inte heller att prata med psykolog som försöker få en att tro att ens enormt stora falknäsa, är vacker, heller gör saken bättre.


Hursomhelst, plast är det nya naturliga! Och många tycker jag har blivigt vackrare av det, men vissa har även missbrukat det och gått för långt och förstört sig, enligt min egen åsikt.

Bara man går lungt fram så, och tar åt sig av folks kritik, så man kanske inte går allt för långt.

 alla de här är tjejer jag tycker har blivigt Vackrare med plastik-korregeringar, dem har ej gått för långt.

här tycker jag däremot det börjat gå lite för långt, tycker nästan hon var vackrast i mitten.
Här med, första kortet, då har hon bara gjort lite operationer, men nu sista bilden tycker jag hon har gjort för mkt på tyvärr...

Så operationer är alltså på gott och ont :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0